Jumaat, 21 Ogos 2009

Aku yang sentiasa sibuk..

Sekarang ni dah start cuti sekolah. Kebetulan awal Ramadhan jatuh dalam awal cuti sekolah. Ramai rakan-rakan dan jiran-jiran yang mengambil peluang cuti begini untuk pulang ke kampung. Aku teringin juga nak balik kampung tapi bila mengenangkan Aiman tak sihat dan suasana kesihatan negara juga ditahap tak berapa sihat, aku batalkan niat balik kampung. Hisham ada juga tanya, tak mau balik Aitam ke? Kalau tak mau balik Aitam, dia nak ajak balik Langkawi...Mana-mana pun aku malas nak balik. Bukannya apa...kalau balik Langkawi, lagi lah besar risikonya..Duduk dalam feri bercampur dengan orang ramai tah dari mana-mana...tak mau lah aku ....Masa aku phone maksu di Kedawang (Langkawi), tok ada minta kami balik. Sorry lah tok, kami tak boleh balik.. Kami anak beranak ni kurang lasak. Mudah dapat penyakit. Nanti sapa yang susah? Kami dan keluarga kami jugak yang susah...

So, aku plan dengan budak-budak kelas Katering Penyajian aku untuk kemas kini fail portfolio mereka pada hari Isnin nanti. Sambil-sambil tu, boleh lah kemaskan sikit-sikit bilik masak kami tu. Almaklumlah, sebelum cuti ari tu, GK sms bagi tau nazir nak datang mai tengok-tengok. Satu hari suntuk, aku sakit perut lepas baca sms tu.. (biasa lah..fobia kena observe) Tengok lah ni pak lang!!! dah kerja lebih sepuluh tahun pun, masih fobia lagi..(bukan fobia..tapi pemalu..)

Heh..heh..heh.. itu pasal aku tak boleh cuti..sayang nak tinggalkan sekolah. Mula-mula tu berlagak ngan budak-budak kelas ekonomi, kata tak mau buat kelas (saja jual mahal sebab selalunya buat kelas, depa tak mau mai), cikgu nak cuti...tapi nampaknya tak leh gak. Tadi pagi dah pesan ngan Cikgu Bariza, kalau depa ada tanya pasal cikgu nisya, "cikgu nisya kem salam, sapa nak kelas tambahan, bagitau dia". Emmm itu pasal aku tak boleh cari duit lebih, contohnya join MLM. Sepupu sepapat ramai yang join dan berjaya tapi bagi aku, wang bukanlah ukuran kebahagiaan. Dah try dulu tapi macam tak bahagia sebab tak dapat nak beri komitmen sepenuhnya pada anak-anak, suami dan kerjaya. So, aku tinggalkannya. Sekarang aku bahagia, aman dan bersyukur dengan apa yang aku ada. Tidak terlalu kaya tapi tidak terlalu susah. Sederhana sahaja. Apa yang aku kejar sekarang ialah kejayaan dalam kerjaya dan keluarga serta pengisian untuk bekalan di hari kemudian.

Tiada ulasan: