Khamis, 3 Disember 2009

Bercuti dan berhari raya di Seri Kembangan

24hb lepas, kami (ibu dan anak-anak sahaja) bercuti ke Seri Kembangan. Pagi-pagi lagi semua dah bangun tidur termasuk si kecil Hannah. Kalau hari sekolah, kakak besar dua orang ni punya lah liat nak bangun.

Sampai sahaja di airport Penang, kami terus check-in. Tapi kai diberitahu, flight kami yang sepatutnya pada pukul 10.00 am, delay ke 12.45pm. Jadi, kami terpaksa menunggu hingga ke pukul 12 nanti di airport. takkan nak balik ke Kulim, jauh wooo over the sea... sib baik pihak MAS baik hati, memberi kami kupon makan di Mac Donald's. Apa lagi, perut yang memang lapar, rasa macam nak berjoget-joget seronok, tambah pulak boleh minta apa sahaja yang kami mahu tetapi untuk 5 orang makan sahaja.. syok betul. Lepas makan, Hannah dah mula boring..jadi, abah pun bawa kami pusing-pusing di Bayan Baru.

Pada mulanya, cuak juga sebab dah pukul 12.20pm, kapal terbang yang sepatutnya kami naik, tak sampai lagi. Tapi Alhamdulillah, MH1143 akhirnya sampai dan kami terbang juga pada 12.45pm. Cuaca sangat baik cuma cuaca ibu je yang kurang baik. Almaklum sajalah, si kecik Hannah ni tak mau duduk diam. Kalau boleh dia nak berjalan-jalan dalam kapal terbang macam kat rumah. Bila ibu tak bagi jalan, mula lah dia menjerit-jerit sehingga kapal terbang landing di KLIA. Bila dah sampai, pandai pulak berhenti menjerit. Geram betul dengan si kecik ni. Yang paling best, Aiman. Pemerhati yang bagus. Aiman minta ibu bukakan tingkap kapal terbang sebab nak rasa awan. Alamak Aiman, mana boleh buka tingkap kapal terbang. Kita boleh tengok awan dari dalam je.

Walau bagaimana pun, kami amat berterima kasih dengan kapten dan krew MH1143 kerana penerbangan kami pada hari tersebut saaaangat smooth, bermula dari masa berlepas dan landing. Thanks a lot. Tak seperti ada satu ketika ibu ke Terengganu dengan MAS juga. Dah ler steward nya perasan handsome dan tak mesra pelanggan, pilot pulak bawa kapal terbang macam driver baru dapat lesen P.

Sampai di KLIA, kami tunggu mak teh datang amik. Ibu dah penat sangat dengan keletah aiman dan HAnnah. Bersih lantai KLIA dia orang lap dengan baju. Tunggu punya tunggu tapi mak teh tak sampai juga..rupa-rupanya mak teh ke LCCT. Mungkin ibu terlupa nak remaind mak teh yang kami turun di KLIA. Ibu ada bagitau pada mak teh tapi sebulan yang lalu. Miscomunication dan misunderstood. Bumi mana yang tak basah ditimpa hujan.

Mak teh terus bawa kami makan di Bangi. Atok mak pun ada sama. Lepas makan, kami ke klinik homeopati dan bawa atok mak shopping. Hmmmm..Bila cik Man dah berjumpa Cik Cibi, kami memang tak senang duduk. Sampai di umah mak teh, ibu terus lepak penat sangat. Sebenarnya ibu pun tak berapa sihat masa tu, sakit belakang. Mungkin seminggu duduk mengadap laptop buat report untuk budaya tutup sekolah dan dukung farhanah yang beratnya 13kg tu.

Kononnya nak beraya dengan atok mak, tapi pak ude bawa atok mak balik Johor. Malam 25hb tu, kami hantar pak lang ke KLIA sebab dia nak balik ke Mesir.Masa tu atok dah balik Johor.

Esoknya acik bawa shopping ke Jalan TAR dan Sogo. Penat tapi berbaloi-baloi. Farhanah mengamuk di SOGO siap guling-guling atas lantai. Apapun seronok bercuti di Seri Kembangan dengan Mak Teh dan Acik satu family. Lepas ni janganlah tutup pintu kalau kami datang lagi yek..

Tiada ulasan: