Sabtu, 14 November 2009

rezeki itu datang dari Allah

Minggu ini ada berita gembira, ada juga berita kurang gembira. Bagi saya, banyak rezeki yang dilimpahkan Allah tanpa disangka-sangka. Saya menerima surat panggilan temuduga sebagai pensyarah kolej matrikulasi di Kolej Matrikulasi Kedah pada 25hb Nov nanti. Malangnya, suami telah membelikan tiket flight kami anak-beranak ke KL pada 24hb nanti. Jadi, saya terpaksa menolaknya. Setelah berbincang dengan Azizah (kawan baik, dulu pernah menjadi pensyarah kolej matrikulasi, kini pensyarah di Maktab Perguruan Perlis,sedang cuti belajar buat PhD), saya bulatkan hati menolak untuk tidak hadir ke temuduga tersebut. Memang teringin tetapi saya bertawakal ketika menghantar borang permohonan dulu, saya akan terima offer yang sampai awal. Dan saya telah menerima perlantikan jawatan sebagai guru cemerlang DG44, lantikan pada 23 April 2009.

Lain pula buat adik di Kulai. Dia tak dapat KDC untuk pendidikan khas dengan alasan Mtest nya tidak dapat dikesan oleh komputer. Kalau tak mau complaint hingga ke atas, terima je lah alasan yang tak masuk akal tu. Namun begitu, jangan patah semangat. Mungkin Allah nak bagi yang lebih baik dari itu.

Minggu-minggu terakhir ni, kami dipanggil mengadap tuan pengetua untuk menghabiskan budget pada tahun ini secepat yang mungkin. Saya dan Cikgu Suzie meminta supaya bilik ketua panitia dipindahkan ke bilik yang baru. Setelah berdebat dan berbahas agak lama dengan tuan pengetua, akhirnya kami dapat bilik ketua panitia yang baru. Namun sungguh tak sangka, tuan pengetua mengubahsuai bilik baru tersebut dengan berlantaikan tile dan tingkap sliding. Hari Rabu minta, hari ini (Sabtu) dah siap. HAri Ahad dah boleh pindah. Itulah rezeki yang tidak disangka-sangka. Allah lebih mengetahui.