Khamis, 17 Disember 2009

Salah sapa??



Bukan suatu yang pelik dan ganjil jika sekarang ini didapati terlalu ramai yang mengaku Islam tapi tak pernah solat. Itu namanya Islam sebab keturunan.

Bukan suatu yang pelik dan ganjil jika sekarang ini didapati anak-anak dara yang mengaku Islam, tanpa segan silu memakai seluar pendek dan t-shirt tanpa lengan di kampung-kampung sambil mengayuh basikal atau menunggang motor (kalau bawa kereta, tak nampak pulak dari luar). Katanya moden. Teringat pulak pada beruk arwah atuk Idris yang kerjanya petik buah kelapa. Ci ruk ni suka duduk atas palang basikal dengan seluar pendeknya.

4 ulasan:

Pak Lang berkata...

Kat Yong Peng ramai anak dara yang pakai seluar pendek dengan t-shirt di bahagian luar. Seluarnya terlalu pendek. Hinggakan, kalau sekali pandang macam tak pakai seluarpun sebab t-shirtnya menutupi keseluruhan seluar.

Tapi mereka semua orang Cina. Tak mustahil suatu masa nanti anak-anak dara Melayu pun akan ikut macam itu.

Pernah ternampak di kompleks beli belah (di Shah Alam): Seorang gadis Melayu memakai seluar panjang warna putih yang sangat JARANG, hingga ternampak bayangan seluar dalamnya (nampak jelas...bukan sengaja nak tengok, tapi dah tertengok!) tapi seluar dalamnya cantik...berbunga-bunga warna merah lagi.

Walhasil.....pokok pangkalnya, emak dan bapak. Itulah sebabnya kalau emak dan bapak selalu bising tu bukan bermakna 'benci' tapi 'beri nasihat'. Kita dah jadi emak dan bapak ni tentu faham.

Khairunnisa' Haji Hamsan berkata...

haaa pak lang tengok apa tu?? Sham kata sekali tengok tak pa, dua kali tengok dah dosa. jadi, sekali tertengok tu, tengok lama-lama.

Kawasan Kulim ni...kalau hari cuti, ramai le anak dara melayu yang keluar dengan baju saiz sekolah rendah. Rambut pun dah jadi macam warna penyapu jerami.

Khairunnisa' Haji Hamsan berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
DeAnaziha berkata...

Fisrt lecture setiap sem ayat biasa kalau masuk kelas kita: "Saya tak nak lihat sesiapa yg pakai baju budak 5-6 tahun ambil kelas ni. Duduk berduaan bercinta dlm kelas saya. Saya tidak hormat org yg tak hormat majlis ilmu. Sekian harap maklum".