Jumaat, 18 Disember 2009

Salam Maal Hijrah 1431


Kenangan terindah tahun 1430. Berkumpul adik-beradik, menghantar An di KLIA untuk terbang kembali ke bumi Anbia'. Semoga pulang cepat dengan membawa segulung ijazah dan ilmu yang bermanfaat untuk semua.

Salam Maal Hijrah 1431 kepada semua pengunjung blog ini. Banyak peristiwa suka-duka yang telah saya tempuhi sepanjang tahun hijrah 1430 yang lalu. Setiap yang berlaku adalah atas kehendakNya. Saya merasakan tahun 1430 hijrah adalah tahun saya menghadapi ujian kehidupan yang paling hebat setakat ini. Dan ganjaran yang saya terima juga agak hebat setakat ini. Diawal 1430H, saya telah melalui saat-saat getir dalam hidup saya. Namun syukur Alhamdulillah, di penghujung 1430H, saya merasa sedikit kemanisannya dan menjadikan saya insan yang tabah dan lebih bersemangat untuk meneruskan kehidupan ini. Setiap rintangan, saya jadikan suatu tekanan yang positif untuk saya mencapai kejayaan.

"Ya Allah!Ampunkanlah dosa-dosaku, dosa ibu bapaku dan dosa setiap ahli keluargaku. Panjangkan dan berkatilah umur kami, murahkan rezeki kami dan tetapkam iman kami. Juga ampunkan dosa semua orang Islam yang masih hidup ataupun yang telah mati.

Ya Allah! Sihatkanlah tubuh badan kami, selamatkan kami dari fitnah di dunia dan di akhirat. Peliharalah kami dari siksaan api nerakamu. Amin"

Tiada ulasan: