Selasa, 8 September 2009

Buka Puasa dengan Keluarga Pak Ude

Isk! Gambar ni tersesat kat atas lak. Anyway, inilah suasana buka puasa semalam. Sederhana sekadar seadanya. Yang penting, berkat dan seronok.


Semalam, ambil peluang budak-budak ni cuti kelas Kafa. Ika tolong ibu di dapur, Nabilah tolong jaga Aiman dan Hana di depan.. Plan tu nak buat Soto Ayam. Nasi himpit dan kuah soto, ibu yang buat. Soon goreng dan pegedil, serah pada Ika yang incharge. Anak dara ni dah boleh membantu di dapur.


Kakak Ika tolong ibu masak. Bab masak dan makan, memang no satu.

Lepas solat Asar, baru tergerak hati nak check hp. Ude SMS nak datang buka puasa di sini. Alamak..Nasib baik ada seekor lagi ayam organik yang abahnya ambil kelmarin. Aku buat gulai simple je ayam tu. Nasib baik Aan ada tolong. Jam dah pukul 6. Aku terlepas tengok cerita Aqso dan Madinah. Apa jadi pada Arjuna tu yek...

Aku call Sham minta beli apa-apa yang patut sebab nak masak, dah suntuk sangat ni kecuali nasak nasi dan buat air.

Ann tolong gi kedai beli kelengkap masak dan tolong tambah santan jer...

Yelah, seronok adik-beradik berkumpul sekali-sekala. Dah le jauh dari kerabat yang lelain. Meriah suasana macam dah raya. Aiman, Farhana, Along dan Adik main lari kejar-kejar. Rumah maklong ni luas dan kosong, saja tak beli perabot sebab aiman dan hana kalau lari, tak tau nak adjust speed. Selalu terlanggar tembok hall atau perabot-perabot yang lain.
Lepas solat Isya' berjemaah, ude, alira dan anak-anak balik ke Bagan Serai membawa sekali Aan. Maka, tinggalah kami sekeluarga..










Tiada ulasan: